Loungen in 't Hulletje

Om je stranddag nog comfortabeler te maken, ook als het minder mooi weer is, beschikt 't Hulletje tegenwoordig over een loungebank! Je kunt hier heerlijk onderuit zitten, met je voeten op een voetenbankje. Of overdwars natuurlijk. Je kunt zelfs languit gaan liggen voor een dutje.

Lees meer »

Nieuwe strandtrap, kom je in juni kijken?

Daar issie dan: de nieuwe trap op 'onze' strandopgang. Hij is erg mooi geworden, vind ik. De treden zijn iets korter dan vroeger, waardoor de trap wat natuurlijker loopt. Hij is ook iets hoger geworden en steekt iets boven het duin uit. Dat is om te voorkomen dat er te veel zand op blijft liggen, heb ik me laten uitleggen. Alles bij elkaar dus wel iets meer treden lopen, maar je kunt onderweg wel uitrusten op het plateau met bankje.

Stevige douche voor De Duinkam

Nadeel van een wit chalet is dat het elk jaar groen wordt, met name aan de kanten waar de zon niet of nauwelijks komt. Jaarlijks is dus een flinke schoonmaakbeurt nodig. Vorig jaar heb ik het met een sopje en een spons gedaan, maar dat duurde me te lang. Bovendien was de groene aanslag dit jaar een stuk erger dan vorig jaar.

Lees meer »

Nieuwe dingen in het nieuwe jaar

Terwijl de stormachtige wind het zand alle kanten op blies (zie foto) zijn we een nieuw jaar begonnen. Hierbij uiteraard nog de beste wensen! Een nieuw jaar betekent ook de voorbereidingen op een nieuw verhuurseizoen. De eerste boekingen voor de zomer zijn al binnen. Sterker nog: we hebben alleen nog plek in juni, begin juli en vanaf 24 augustus.

Toch nog verhuur in het najaar

Een toegift kun je het noemen: we gaan nog even door met de verhuur. Ik was het eigenlijk niet van plan, vandaar mijn terugblik op het afgelopen huurseizoen. Maar aangezien we de komende weken zelf maar weinig in Zeeland kunnen zijn, heb ik besloten de boekingskalender toch maar weer open te stellen. Deze keer met een minimumverblijf van twee nachten, want het najaar is vooral een periode voor korte tripjes.

Zomer 2023: veel topvakanties en een paar keer pech

Het huurseizoen zit er weer op! De Duinkam was afgelopen zomer 57 nachten verhuurd. Minder dan vorig jaar, want toen waren het er 80. Dat komt doordat ik tot half juli twee dagen in de week bij Omroep Zeeland werkte en het chalet dus geregeld zelf gebruikte. In juni hebben we alleen wat korte periodes verhuurd en bovendien zijn we in september eerder gestopt.

De eerste huurders zijn er, 29 juni - 3 juli is nog vrij

Het verhuurseizoen is officieel begonnen, de eerste huurders zijn vandaag aangekomen. Ik hoop dat ze een fijn weekend hebben, het weer werkt in ieder geval goed mee. Als je nog wilt boeken, is De Duinkam alleen de periode van donderdag 29 juli tot maandag 3 juli nog beschikbaar voor 150 euro per nacht.

Lees meer »

Alleen eerste week van juli nog beschikbaar

In de boekingskalender kun je het al zien: alleen de eerste week van juli (vanaf 30 juni) is De Duinkam nog beschikbaar. De boekingen gingen snel dit jaar, vooral dankzij Airbnb. Waarschijnlijk komen er nog korte periodes beschikbaar in juni, maar dat worden lastminutes. Ik kan de periodes pas vrijgeven als ik weet welke dagen in juni ik bij Omroep Zeeland werk.

't Hulletje (70+) gaat nog jaren mee

Onze strandcabine is een oude dame. Een monument bijna. Ik dacht dat zij ongeveer net zo oud was als ik, maar de verhuurder vertelde me gisteren dat dit hokje in ieder geval al in 1952 op het strand stond. Nog voor de watersnoodramp! Het hokje is dus ook nog ouder dan het bordje met de naam 't Hulletje (zie de uitleg hierover).

Nieuw in 2023: waterpret voor de kinderen

Er gaat komende winter weer veel gebeuren op vakantiepark Duinzicht. Er komen tientallen nieuwe chalets bij, waardoor Duinzicht steeds minder camping en steeds meer een huisjespark wordt. De weg over het park richting De Duinkam zal dan ook wat minder rommelig ogen dan nu (gelukkig is ons eigen straatje al erg netjes).

Op naar het volgende verhuurseizoen

Het verhuurseizoen zit erop! Gisteren zijn de laatste gasten vertrokken. Zij hadden als enigen helaas pech met het weer. Toen ik gisteravond in Zeeland kwam, was het nog steeds onstuimig. Maar dat leverde op het strand wel mooie plaatjes op! De laatste gasten waren gelukkig wel enthousiast over De Duinkam en het strandhokje. Zoals iedereen eigenlijk.

Lees meer »

"Alles is hier perfect. Een paradijs!"

Het verhuurseizoen is goed op gang gekomen. Vandaag is de derde huurder zeer tevreden en voldaan uit De Duinkam vertrokken. Komende week hebben we vrijgehouden om er zelf van te kunnen genieten en daarna komen er weer nieuwe huurders. We zijn dit jaar vooral populair bij Duitsers. Het lijkt erop dat Nederlanders massaal naar het buitenland gaan (ten onrechte uiteraard). Voor Duitsers geldt hetzelfde, alleen voor hen is Zeeland het buitenland (geheel terecht). We verwelkomen deze zomer slechts één Nederlandse familie.

Nieuw: binnenspeeltuin op Duinzicht!

Tijdens je vakantie bij De Duinkam hoef je je sowieso al niet te vervelen. Het strand is dichtbij, er is genoeg te doen op Walcheren (zie onze tips) en in de zomer is er voor de kinderen een animatieteam op Duinzicht. Ook is er een speeltuin met klimtoestellen en een springkussen.

Lees meer »

Aanbieding: strandcabine van 15 tot 29 juli gratis!

Natuurlijk wil je als eigenaar van een vakantiewoning in Zeeland ook wel eens ergens anders naartoe. Het wordt dan lastig om gasten te ontvangen. Daarom willen we De Duinkam in de tweede helft van juli graag twee weken achter elkaar verhuren. Om dat aantrekkelijk te maken, hebben we een aanbieding: als je De Duinkam van 15 tot 29 juli huurt, krijg je strandcabine 't Hulletje er gratis bij. Dat scheelt dus 250 euro! Bovendien geldt voor de tweede week sowieso al een korting van 10%.

Zo mooi is de vroege ochtend

De zonsondergang zie je vaak genoeg als je in De Duinkam verblijft. En die is meestal heel mooi, vooral op het strand of de duinen. Om de zonsopkomst te zien, moet je wat meer moeite doen. In de zomer moet je daarvoor de wekker zetten.

De Duinkam vanuit de lucht

Sinds onze zoon Jonas een drone heeft en sinds wij een vakantiehuisje in Zeeland hebben gekocht, hebben we de afspraak dat Jonas voor ons een promotiefilmpje vanuit de lucht zou maken.

Strandweer is een rekbaar begrip

Idealiter heb je in Zeeland natuurlijk zonnig weer, 25 graden en windkracht 2. Dat zijn de ideale omstandigheden voor een heerlijke, ontspannen stranddag. Helaas heb je in Nederland, en dus ook in Zeeland, niet altijd die optimale combinatie.

Lees meer »

Eindelijk durf ik te zeggen: het huisje is klaar!

Na vele korte tripjes en losse overnachtingen verblijven we deze week voor het eerst meerdere nachten op rij in De Duinkam. Het is prachtig weer, dus volop gelegenheid om te genieten van al het moois dat deze plek, de nabije omgeving en de rest van Walcheren te bieden hebben.

En we hebben gras!

Het duurde iets langer dan verwacht vanwege de levering van de graszoden, maar nu is de tuin dan toch groen! Het ziet er meteen veel beter uit. Nu moet alleen de berging nog worden aangesloten, waarna die definitief op z'n plek kan worden gezet. Dan kunnen ook de fietsen en andere spullen die nu onder de luifel staan, worden opgeborgen.

Lees meer »

Nog wat kleine dingen binnen en een paar grote dingen buiten

Ongelooflijk hoeveel er in anderhalve week kan gebeuren! Het huisje is geplaatst, afgewerkt, aangesloten, ingericht en de tuin vordert gestaag. We hebben al twee nachten in het chalet geslapen - na de eerste nacht besloten we alle matrassen te vervangen omdat we ze te hard vonden. Er moeten nog wat laatste details in de inrichting worden aangebracht, maar binnen is het grotendeels klaar.

Veel duwen, trekken en takelen, maar het huisje staat

De langste dag van het jaar begint inderdaad vroeg: om 6 uur 's ochtends komt ons chalet aan bij Duinzicht. Ik zie meteen: drie slaapkamers, dat is goed. Maar ik zie ook: helemaal wit, dat is niet goed. Het deel van de gevel bij de voordeur moet zwart zijn, geheel in Zeeuwse stijl. Ik vraag het de chauffeur, maar hij weet van niets. "Ik heb wel nog veel spullen bij me", zegt hij. Hij doelt op de luifel, maar ik zie nergens zwarte gevelplaten.

Lees meer »

Nieuwe tegenslag: nog een maand vertraging

Een dikke tegenvaller: de levering van het chalet laat nog zeker een maand op zich wachten. De fabrikant kampt met een achterstand en heeft helaas nu pas, een week voor de geplande levering, laten weten dat ik nog zeker vier weken geduld moet hebben.

Berg zand voor de deur, maar we staan nog fier overeind

Storm aan de Zeeuwse kust. Als je een strandcabine hebt, maak je je dan direct zorgen. Gelukkig is onze cabine (die met die raampjes) goed stevig, blijkt uit foto's die ik van kennissen ter plekke heb gekregen. Hij staat nog fier overeind, al ligt er wel een berg zand voor de deur. Hopelijk komt de strandstichting komende week met een shovel om de boel weer glad te strijken.

Lees meer »

Voet aan de grond op Zeeuwse bodem

Terwijl de productie van het chalet nog moet beginnen, heb ik alvast m'n eerste plek in Zeeland bemachtigd: een strandcabine. Met een beetje geluk kwam ik een kleine verhuurder op het spoor die nog wat beschikbaar had. Ik mocht zelfs kiezen!

Het kan altijd nog mooier

Namelijk als De Duinkam óp de duinkam zou staan. Maar ik vrees dat we daarvoor geen vergunning krijgen. En een plekje op loopafstand van dit prachtige wandelpad over de duinkam vinden we ook al heel mooi. Laat het chalet maar snel komen, het aftellen duurt lang!

Lees meer »

Met een strandcabine ben je thuis op het strand

Het is gelukt om een strandcabine te bemachtigen pal naast de dichtstbijzijnde strandopgang! Het hele seizoen hebben we één van de witte hokjes die je hier op de foto ziet, vlak naast strandpaviljoen De Boomerang. En als gast van De Duinkam kun je die cabine erbij huren.

Knippen en plakken met meubels in een huisje dat er nog niet is

Hoewel het nog maanden duurt voordat De Duinkam er staat (drie maanden langer dan gehoopt), zijn we al volop bezig met de inrichting. Een aantal meubels hebben we al gekocht, zoals de bank en de eethoek. Andere meubels hebben we wel op het oog, maar nog niet besteld. Want waar laat je alles zolang er nog geen vakantiewoning is?

Lees meer »

Waar is de derde slaapkamer?

Nou, een flinke tegenvaller. Het chalet is geplaatst, maar... het is niet zoals mij beloofd was. Er ontbreekt namelijk een slaapkamer. Vergissinkje van de verkoper, maar wel met grote gevolgen. Ik wil namelijk per se drie slaapkamers.

Eerste kijkje in het nieuwe jaar

We zijn het nieuwe jaar meteen maar goed begonnen met een bezoekje aan Zeeland. Dit is hoe onze plek er nu uitziet. Er is weinig veranderd, wel staan de omringende chalets nu op hun plek.

Lees meer »

Nog geen huisje, maar al wel een huurder

't Is even schrikken, maar de eerste boeking voor komende zomer is binnen. En dat terwijl ik alleen nog maar in de voorbereidingsfase zit en nog niet precies weet hoe ik het wil doen met wisseldagen en voorwaarden. Sterker nog: ik kan niet eens 100% garanderen dat het allemaal volgens plan gaat verlopen.